Door de coronasituatie gedwongen thuis te blijven nam Cecilia Bartoli de tijd om door haar muziekarchieven te grasduinen. Op deze luistertocht kwam ze een zevental (concert)aria’s tegen uit de klassieke periode, waaronder een fraaie aria van Josef Myslivecek uit diens opera La clemenza di Tito. Deze opname, samen met aria’s van Van Beethoven, Mozart en Haydn, stammen uit 2013 en waren nog niet uitgebracht. Zelf spreekt ze haar voorkeur uit voor twee aria’s waarop violist Maxim Vengerov meespeelt. In alle zeven aria’s is Bartoli ontegenzeggelijk en overduidelijk aanwezig met haar bekende passievolle performance. Hoeveel pareltjes zouden er nog meer liggen in het archief om van te genieten? Een advies om in het eigen archief te duiken geeft ze ons daarom mee.
Tracks
Disc 1
1. "ah, Perfido!"
2. Aria "per Pietà, Non Dirmi Addio"
3. "ah Crudel! Tu Vuoi Ch'io Mora!"
4. Original Version
5. "se Mai Senti Spirarti Sul Volto"
6. Ah, Lo Previdi!, K. 272: "ah, Lo Previdi Ah, T'invola Agl'occhi Miei"
7. Ah, Lo Previdi!, K. 272: Cavatina "deh, Non Varcar Quell'onda"
8. Bella Mia Fiamma, Addio K. 528: Recitativo "bella Mia Fiamma, Addio"
9. Bella Mia Fiamma, Addio K. 528: Aria "resta, O Cara"