ACTIE + DOWNLOAD EXTRA ALBUM
God is In The Detour CD + downloadcode voor God is in the Detour: Story Edition. Nummers van het laatste album i.c.m met spoken word onderdelen.
Deze actie geldt alleen voor orders die vanuit de webshop worden verzonden. OP=OP
Binnen drie jaar na haar indrukwekkende debuut An Average Woman en een jaar na haar nog mooiere album Molten Rock ligt het derde album God is in the Detour in de winkel. Niet dat dit de bedoeling was, maar het schrappen van de theatertour vanwege corona zorgde voor nieuwe inspiratie. Een “detour” die zijn vruchten afwerpt. Met God Is In The Detour levert VanWyck een prachtig ingetogen album uit. Spaarzaam gearrangeerd met vaak niet meer dan gitaren of piano en vaak in één take opgenomen waardoor het gevoel ontstaat dat je in de studio aanwezig bent. VanWyck blinkt altijd uit in prachtige verhalende songs, zoals het titelstuk waarin de hoofdpersoon God (een vrouw) in de supermarkt tegenkomt en de , of The Garbagemen, waarin het gefluister van de vuilnismannen vrijgegeven worden aan de wind. Daarnaast zijn er wederom prachtige bespiegelingen over de liefde als I Wish You Well en This Time That Time die zo persoonlijk klinken dat luisteren bijna voyeuristisch is. De intense indringende stem van Christien Oele draagt daaraan zonder meer bij. Andere hoogtepunten zijn Your Favorite tune dat VanWyck schreef over een overleden vriendin.
In het slotnummer Ballad of the Quiet Citizen geeft VanWyck stem aan de stille meerderheid die toch overwint. Want “Love speaks louder still”. God in het titelstuk heeft het bij het rechte eind: the good stuff seems to happen when you're on a detour. Wie genoot van An Average Woman en Molten Rock kan zijn hart wederom ophalen bij dit album.
4 sterren recensie in de MOJO!
Oele, who records under her grandmother’s name, was in her mid-forties when she decided to write and release a song a week for a year. It eventually led to her 2018 solo debut An Average Woman, followed last year by Molten Rock. Both were wellreceived by the Dutch press. This third is a beauty. Partly it’s the mood - acoustic guitar and piano, sparse but not empty, on the slow side of midtempo. Partly it’s her voice - powerful, but intimate, rich and low. And its eight songs, though different, are equally good - folk-Americana (I Wish You Well); French noir (We Do Not Speak); dark and dreamy (This Time That Time) - while the closer, Ballad Of The Quiet Citizen, lyrically and melodically recalls late-era Leonard Cohen.