The Ooz, z’n vorige ( 2017), was een kleine parel die ongekend veel reacties en succes veroorzaakte en die hij, Archy Ivan Marshall, grappig genoeg ’Man Alive’ als titel wou meegeven, maar daar vanaf zag omdat hij struinend door z’n muziekcollectie een gebrande cd van zijn oom tegenkwam die deze titel had meegegeven. Archy’s oom (en moeder) hebben de jonge Archy ontegenzeggelijk sterk beïnvloed en geïnspireerd aangezien zij in zijn kinderkamer een mix van dub, jazz, spoken word en abstracte muziek speelden en op ’n 8-track recorder opnamen. Marshall heeft zo jong als hij is een turbulent en onstuimig leven achter de rug en groeit steeds meer van de ruwe bolster tot blanke pit. Handelden zijn teksten voorheen nog op ’n bijna deprimerende manier tegen ‘n zelfdestructieve kant aan, met dit album komt de vreugde en plezier ook om de hoek kijken. Niet verwonderlijk, na een jeugd vól onthechting werkt hij al ruim 7 jaar samen met zijn oudere broer Jack die hier voor de cover art verantwoordelijk is én z’n levenspartner, fotografe en video artieste Charlotte Patmore, met wie hij afgelopen jaar hun 1ste kind, Marina, kregen. Waar The Ooz ‘n veel breder palet aan sounds en een hardere, krachtiger ‘Feel’ tentoon spreidde, komt dit album klein, ingetogen, verfijnd en intiem over. In deze overprikkelde tijd vergt het wel ‘n fiks aantal luisterbeurten voor je voelt en doorkrijgt hoe fraai de King je weet in te palmen. Onverwachte maar ook alledaags herkenbare situaties met perfecte timing en muzikale omlijsting, bondig uit de speakers komend. Groeibriljantje.