Nieuwigheidje of bedreiging voor orkesten, zo beschouwde het publiek hoofdzakelijk die koude en harteloze synthesizer in de jaren zestig en zeventig terwijl een hoop pionierende artiesten al beter wisten zoals Pink Floyd, die op Ummagumma de VCS3 van geoloog Peter Zinovieff gebruiken evenals diverse Krautrockers, Todd Rundgren en Bowie. Of Herbie Hancock (Headhunters) en Joe Zawinul in Weather Report (Mr. Gone) die ons doen wennen aan het geluid van de ARP. Rond 1980 worden Korgs, Moogs en Rolands betaalbaar voor iedereen en gaat de Britse post-punk beweging volop aan de haal met dit nieuwe speelgoed en lijkt te willen bewijzen dat er wel degelijk moderne en mooie muziek kan klinken met emotionele lading uit die bedrading. Sealand van OMD en WXJL van The Human League zijn exemplarisch hier op The Tears Of Technology tussen vele andere grote namen, pioniers en obscuriteiten die tesaam tot nieuwe inzichten leiden en de popmuziek met nieuw elan verder de jaren tachtig in hielpen. De meestersamenstellers van Saint Etienne zijn duidelijk weer herenigd bij Ace Records!