Een cover feature in Electronic Magazine - wellicht geruggesteund door de mooie kleurrijke hoes - suggereert dat TPOL hun beste album is sinds Organisation uit 1980, oftewel het debuut. Erg ver bezijden de waarheid is dat inderdaad niet eens maar leuker is de vergelijking met Dazzle Ships (1983), OMD's derde, baanbrekende conceptalbum, na een aantal succesvolle singles als Electricity, Messages, Souvenirs en de epische monsterballade (één in Nederland en niet alleen hier) Joan Of Arc (Maid Of Orleans). Het met warme, soulvolle electronica gelardeerde TPOL komt namelijk eveneens als derde plaat - maar dan na de hereniging (al in 2006; in 2010 verscheen het fantastisch verrassende History Of Modern) van de synth pop pionierende heren McCluskey en Humpreys en heeft stilistische overeenkomsten met Dazzle Ships: het grensoverschrijdende experiment verpakken in een dikwijls goddelijke popmelodie (Isotype!), feitelijk OMD's handelsmerk door de jaren heen, zelfs los van elkaar werkt dit in allerlei verbanden in de tussenliggende jaren, zoek maar eens op. De leden van Radiohead hebben TPOL vast al in huis en zijn dan ook voor de vierdelige cd-editie gevallen, die ietwat prijzig is maar nog veel meer van deze betoverende schoonheid bevat. Classic OMD.