Na hun eerste succes zijn Holland Baroque en Eric Vloeimans opnieuw bij elkaar gaan zitten voor een tweede album. Twee werelden komen bij elkaar en versmelten tot een nieuwe. Is er een nieuw genre ontstaan: moderne barok? Net als in het carrousel-rijden in de paardensport worden figuren gemaakt en combinaties neergezet. Het is hoofdzakelijk muziek geschreven door Vloeimans met voortreffelijk arrangementen van Judith en Tineke Steenbrink en van Eric Vloeimans zelf. Speels, kwalitatief hoog en met grappige toevoegingen zoals het gebruik van de celesta. En natuurlijk het fenomenale en direct herkenbare fluisterspel van Eric Vloeimans. Het nummer met het koor is een beetje een stijlbreker maar verder zeer het luisteren waard.
Carrousel
Holland Baroque, Eric Vloeimans
Last summer the three of us retreated into Vloeimans’s studio. It was the beginning of months of arranging and orchestrating. We phoned each other weekly and sometimes daily. The result is a weird and wonderful blend of two worlds. The world of early counterpoint and the world that’s called Eric Vloeimans. Eric’s music can’t be understood in terms of a particular composition technique, but it is the outcome of years of experience in improvising and writing his own music. While our first album Old, New & Blue was an encounter between two styles, Carrousel, our second album, does away with boundaries between Baroque and modern.
Nana - E. Vloeimans, arr. T. Steenbrink
Armin - E. Vloeimans, arr. T. Steenbrink
Fatima Fatima E. Vloeimans, arr. E. Vloeimans & t. Steenbrink
Chorizo - F Mendelssohn-Bartoldy, arr. E. Vloeimans & j. Steenbrink
Purcellian tune - Purcell, arr. J. Steenbrink
Monsieur Charles - E. Vloeimans, arr. E. Vloeimans & j. Steenbrink
Mumu - E. Vloeimans, arr. T. Steenbrink
Passacaille - D. Buxtehude, arr. J. Steenbrink
Ocean of Petals - E. Vloeimans, arr. E. Vloeimans & t. Steenbrink