Recensie
FOTOBOEK
Pim Kops (1957) houdt zich van jongs af aan intensief bezig met muziek, tekenen en fotograferen. In de zeventiger jaren begon hij zelf zijn foto’s af te drukken op de middelbare school in Amsterdam en in de doka van fotograaf Cas Oorthuys. Sinds begin jaren tachtig maakt Kops deel uit van de band De Dijk, waarmee hij nu al meer dan dertig jaar platen opneemt en langs de concertpodia toert. In 2009 schafte hij een kleine digitale Leica-camera aan, die hij altijd op zak heeft. Sindsdien maakt hij dagelijks foto’s van zijn geliefde stad Amsterdam, zoals Olie, Breitner en Eilers dat meer dan een eeuw geleden ook al deden.
Pim Kops (1957) houdt zich van jongs af aan intensief bezig met muziek, tekenen en fotograferen. In de zeventiger jaren begon hij zelf zijn foto’s af te drukken op de middelbare school in Amsterdam en in de doka van fotograaf Cas Oorthuys. Sinds begin jaren tachtig maakt Kops deel uit van de band De Dijk, waarmee hij nu al meer dan dertig jaar platen opneemt en langs de concertpodia toert. In 2009 schafte hij een kleine digitale Leica-camera aan, die hij altijd op zak heeft. Sindsdien maakt hij dagelijks foto’s van zijn geliefde stad Amsterdam, zoals Olie, Breitner en Eilers dat meer dan een eeuw geleden ook al deden.