De geur van de zaterdagse Popscore-bijlage in de Telegraaf, waarin wijlen Jip Golsteijn zijn voorliefde voor Amerikaanse zanger-songschrijvers volop uitte, stijgt meer dan eens op uit dit werkelijk uniek vormgegeven sfeerdocument waarin JW Roy zijn nieuwe album verpakt: het meest luxe inlegvel aller tijden. Met als startpunt een eeuw oude foto, gekregen van popjournalist Geert Hendrickx, ook al zo'n promotor van de rootsmuziek door de jaren heen in de muziektijdschriften OOR en Heaven. Vooral lezers van laatstgenoemd magazine (want ondertitel: liefde voor tijdloze muziek) zullen Dry Goods & Groceries op waarde weten te schatten. Enige voorkennis kan namelijk geen kwaad. Tony Martin van prachtplatenzaak Tony Martin Discos in Madrid zegt bij monde van Mart Smeets dat iemand van 18 niet op zoek is naar Buddy Miles of een onbekende van de 13th Floor Elevators. Educatieve briefwisseling trouwens, tussen Smeets en Johan Derksen over de beste platenzaken ter wereld met overzichtelijke foto's. Uitnodigend ook! Het hele boek is overigens royaal en pico bello geïllustreerd. Zoals Cok van Vuuren met gitaren(!) en de geportretteerde helden (Townes, Hiatt, Hank III, Dale Watson, Dolly Parton, Kevn Kinney) en/ of de schrijvers zelf (Spigt, Donkers, Knol). Tjokvol muziekliefde voor het ambacht waarvan wij als toetje (namelijk bescheiden achterin) het allesverklarende, gloednieuwe album van JW zélf nog 'even' krijgen. Compleet met doorleefde teksten afgedrukt en bonustracks, waaronder Guy Clark's sleutelsong Desperados Waiting For A Train, dat (niet alleen) Jan Willem's leven veranderde toen hij dat op Studio Brussel hoorde. Dry Goods & Groceries is waar hij is gekomen.