The Kills – Jamie Hince en Alison Mosshart – zijn terug met een nieuw studio album. Hun unieke sound is nog steeds overduidelijk aanwezig met gemeen harde gitaren, gedreven pompende ritmes en seksueel geladen tekstuele spanning. Maar op de 11 tracks op Blood Pressures omarmen The Kills een voller geluid en is er duidelijk meer avontuur gezocht in de studio. De teksten zijn recht door zee, komen direct uit het hart en zijn soms zelfs hartverscheurend. In tegenstelling tot de hoekige spaarzame sound op hun vorige album Midnight Boom, zijn de songs op Blood Pressures veel complexer gestructureerd, voller geïnstrumenteerd en voorzien van vele lagen en grootse harmonieën. Alison en Jamie spelen alle instrumenten op het album zelf, naast gitaar, ook drums, piano en mellotron. De openingstrack Future Starts Slow begint meteen al met een van de beste gitaar-riffs van de laatste jaren. Met Jamie en Alison’s trademark singsong samenzang over een loodzware toms-heavy tribal beat. Het tweede nummer van het album en tevens de eerste single Satellite bouwt op naar een geweldig bijna gospel-achtig oorwurm-refrein, dat nog lang na beluisteren in je hoofd blijft hangen. Het nummer Heart Is A Beating Drum is een van de vele hoogtepunten van het album met zijn hartslagverhogende pompende ritme. Classic-Kills beat-driven, dark rock n’ roll. De grote verassing van deze plaat is de prachtige ballad Last Goodbye, dat herinneringen oproept aan een obscure jaren ’60 film noir. Op Blood Pressures behouden ze hun übercoole sexyness en krachtige edge, maar ze tonen hier en daar ook kwetsbaarheid. Dan maakt The Kills een van de meest vitale bands van dit moment.