On-Hollands goed, zo debuteerde de in Friesland geboren Thomas Azier vanuit Berlijn in 2014 met het donkere, futuristische elektro-album Hylas. In 2017, op dat moment woonachtig in Parijs, brengt hij met Rouge een bloedmooie opvolger. Anders dan Hylas. Minder onwerkelijk. Van technopop naar stijlvolle grandeur. De piano kreeg een nadrukkelijke plek. Zelden dansbaar, vooral luchtig, zonnig en gevoelvol. Als een ode aan de stad van de liefde. Stray is een vernieuwing in de diepte, niet in de breedte. Het elektronische van Hylas is terug, het minimalistische van Rouge gebleven. Door akoestische instrumenten en elektronische sounds door elkaar te produceren ontstaat er een spannend, uitgebalanceerd geheel. Hoe beide eerdergenoemde werelden samenkomen, is onder andere hoorbaar op Echoes. Toegankelijk en toch abstract. Inclusief catchy refrein. Het is wederom genieten. Veertien nummers lang. Of Azier nu in Berlijn of Parijs woont of - zoals nu – veel onderweg is en in hotelkamers slaapt, zijn melodieuze elektropop komt altijd tot bloei. Ook zonder vaste grond onder de voeten.