Pierre Hantaï (1964) neemt je, door een mooie en evenwichtige programma-opbouw, vanaf de eerste noot gedurende een uur en een kwartier mee in Bachs wereld die hij vanaf zijn tiende (!) zo goed heeft leren kennen. Mooi gedragen spel in de eerste twee stukken die als het ware een inleiding vormen voor de 2e Engelse Suite die er op volgt. Zo gaat dat de hele CD door, je kunt bijna spreken van één grote muzikale boog van begin tot eind. In deze glasheldere opname blijkt dat Hantaï de grote lijnen binnen de diverse werken fraai weet vast te houden in mooi meeslepend musiceerwerk met oor voor detail.
JS Bach: Suites Anglaises Nos 2 & 6 & Italian Concerto
Chorale Prelude BWV691 'Wer nun den lieben Gott lässt walten'
Fantasia & Fugue in A minor, BWV944
English Suite No. 2 in A minor, BWV807
Chorale Prelude BWV690 'Wer nun den lieben Gott lässt walten'
Chorale Prelude BWV728 'Jesu, meine Zuversicht'
Italian Concerto, BWV971
Chorale Prelude BWV706 'Liebster Jesu, wir sind hier'
English Suite No. 6 in D minor, BWV811
Pierre Hantaï (harpsichord)
A new disc from Pierre Hantaï is always an event. This recording based around Johann Sebastian Bach, gives pride of place to the Italian Concerto, and makes us rediscover the masterpieces of the cantor of Leipzig in a unique interpretation from the star French harpsichordist. A must have addition to his discography which includes a number of recordings for Mirare: Bach’s Well-Tempered Clavier (Book I), Goldberg Variations, and flute sonatas (with Hugo Reyne); three discs of sonatas by Domenico Scarlatti; a programme of works by François Couperin; and most recently a recording of music for two harpsichords by Rameau (with Skip Sempé).
Tracks
Disc 1
1. Wer Nur Den Lieben Gott Läßt Walten Bwv 691A (Kirnberger-Choral)