Dana Fuchs werd een jaar of tien geleden binnengehaald als de nieuwe Janis Joplin. Met zo’n onthaal kun je een jonge muzikante eigenlijk alleen maar beschadigen en daarom is Dana Fuchs nog altijd niet zo bekend als ze had moeten zijn en ontleent ze het merendeel van haar faam aan haar rol in de musical over het leven van, juist ja, Janis Joplin. Met Bliss Avenue waagt de Amerikaanse singer-songwriter een nieuwe poging en deze lijkt absoluut kansrijk. Ook Bliss Avenue zal worden vergeleken met de platen van Janis Joplin, maar inmiddels kan Dana Fuchs de vergelijking aan. Met Janis Joplin deelt Dana Fuchs een heerlijk rauwe en soulvolle strot en de liefde voor blues en soul. Op Bliss Avenue blijkt Dana Fuchs echter van meerdere markten thuis en gaat ze ook aan de haal met invloeden uit de gospel, country en swamprock. Bliss Avenue is een mooi geproduceerde plaat met een volle instrumentatie, waarin vooral het fraaie gitaarspel opvalt, maar de meeste aandacht wordt toch getrokken door de prachtige stem van Dana Fuchs, die dit keer ook gas terug durft te nemen. Het levert een mooie en doorleefde plaat op die Dana Fuchs eindelijk op de kaart moet gaan zetten als het grote talent dat ze inmiddels al jaren is.