Dat zou tijd worden, James. Het is natuurlijk fantastisch dat je met je dj-koffers en zwarte spuuglok de hele wereld overvliegt en veel succes hebt met je platenlabel Border Community, maar je dappere debuutalbum The Idiots Are Winning stamt uit 2006. Bovendien lijkt het erop dat de idioten gewonnen hebben, te oordelen aan de overweldigende vloed inwisselbare dansmuziek die veel clubs tegenwoordig domineert. Gelukkig biedt je met je BC-vrienden enig tegenwicht. Al vonden we dat de fusie van weelderige progressive house en triptechno met regenboogmelodieën wel aan vernieuwing toe was. Wat dat betreft is The Inheritors een revelatie. Gemaakt op modulaire synthesizers die zich niet laten temmen, ook door jou niet.
Bij Inter City-125 moest ik denken aan Close Encounters Of The Third Kind, waarin de hoofdrolspeler met een kleurensynthesizer en vijf tonen aliens uit hun ruimteschip probeert te lokken. Elders trillen, zoemen en bulderen de machines op ongewone tempi en is de clubganger danig in verwarring. Maar wat een rijkdom aan ideeën, wat een tomeloze energie en wat een verslavend album. Een storm van synthesizers die aanzwelt tot orkaankracht en dansvloeren verandert in rampgebieden. Maar wel een rampgebied vol blije en verbijsterde gezichten. Elders fuseer je krautrock met folk en machines, telkens is het resultaat verbluffend. Man, je liet ons lang wachten, maar ondertussen maakte je stiekem een meesterwerk