Het lo-fi debuut van de uit Chicago afkomstige Smith Westerns klonk alsof het met beperkte middelen in de garage was opgenomen, maar maakte zoveel indruk dat de band werd opgepikt door Fat Possum, zodat de tweede plaat met een groter budget in een professionele studio opgenomen kon worden. Daarmee is iets van de charme van de eerste plaat verloren gegaan, maar daarvoor krijgen we zoveel terug dat hierover niet getreurd hoeft te worden. De onder meer van Beach House, Yeah Yeah Yeah’s en Blonde Redhead bekende Chris Coady heeft Dye It Blonde namelijk voorzien van precies de juiste net niet te gepolijste productie waarin de echo’s van jaren ’70 glam (T-Rex!) die al doorklonken op het debuut nu volledig tot hun recht komen. De jaren ’60 garage sound die de vorige plaat overheerste is daardoor iets naar de achtergrond gedrongen, maar dit gaat niet ten koste van de aanstekelijkheid of de kracht van de tien uiterst catchy songs die allemaal zijn voorzien van frisse melodieën en grootse refreinen. Een hele fijne plaat!