Het zijn lastige tijden voor platenmaatschappijen die daarom steeds minder risico durven te nemen, zeker niet met nieuwe ‘klassieke’ muziek. Het is daarom een bewonderenswaardige stap van de Nederlandse componist Michel van der Aa, bekend van zijn opera’s One en After Life, om juist nu een eigen platenlabel te beginnen, voorlopig voor zijn eigen werk, maar in de toekomst ook voor verwante componisten. De eerste twee releases bevatten de indrukwekkende Here Trilogy, de voor het Concertgebouw Orkest en mezzo Christianne Stotijn geschreven liedcyclus Spaces Of Blank (eveneens te vinden op Horizon 3), Mask en Imprint voor viool en barokorkest. In veel van zijn composities gaan elektronica en orkest of ensemble hand in hand, vaak met onverwachte knippen en montagetachnieken, zoals in Mask en Here [enclosed]. Wanneer Van der Aa voor stemmen schrijft, valt op dat zijn melodielijnen wel degelijk bijna lyrische elementen bevatten – de operacomponist is dan niet ver weg. Uitgebreide toelichtingen en een prachtige vormgeving maken deze eerste releases op Disquiet Media een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in moderne Nederlandse muziek.