Recensie
Aan opener I.D. van debuutalbum MEANS van de Zweeds-Amerikaanse shoegaze postpunk band FEWS wordt geen verbale identiteit gegeven. Wel is meteen duidelijk dat het geen vrolijke bedoening wordt. Een Amerikaan en drie Zweden. Fred, David, Lulu en Rusty. Producer Dan Carey (bekend van TOY) pikte een demo met daarop het retestrakke nummer The Zoo op en was dusdanig enthousiast dat hij een album wilde creëren. MEANS is een duizelingwekkende vlucht door de deemsternis, vol enigma en mysterie. Wat het doorgaans ragfijne gitaarwerk betreft is Interpol’s Daniel Kessler een bron van inspiratie geweest. Er duiken tevens vroege elementen van Foals en The Cure op, inclusief een vleugje DIIV, verwantschap met mede Scandinaviërs Leaves en met dansbare ritmes die Bloc Party evenzo hanteert. Verder vormen repetitieve riffs de basis van dit kansrijke debuut, waarop zelfs voetbalheld Zlatan Ibrahimovic een eigen nummer heeft weten te verdienen.